Redacteur: Jan H.F. van der Heyden; jan@dommelmeander.nl; foto Koninklijke Philips

Levensgrote replica’s van Rembrandts’ beroemdste schilderij ‘de Nachtwacht’ trekken langs verpleeg- en verzorgingshuizen om bewoners en personeel een hart onder de riem te steken in een periode waarin er voor deze kwetsbare groep vaak geen mogelijkheid is de deur uit te gaan.

Philips en het Rijksmuseum hebben voor dit project in de categorie Cultuur en Entertainment de gouden SponsorRing gewonnen voor de campagne ‘De Nachtwacht on Tour’. “De samenwerking van Philips en Rijksmuseum is een case met een bijzonder maatschappelijk karakter en passend bij deze tijd”, aldus het juryrapport.

Vrijwilligers van Philips maken het project mede mogelijk door als museumgids te fungeren voor bewoners van de deelnemende verpleeg- en verzorgingshuizen; ze vertellen het verhaal achter het meesterwerk en beantwoorden vragen.

Meer dan 10.000 mensen

Vorig jaar zijn er meer dan 10.000 ouderen en kwetsbaren op deze manier in aanraking gekomen met het bekendste schilderij van Nederland. “We zijn erg blij dat we via onze jarenlange en hechte samenwerking met het Rijksmuseum kunst kunnen inzetten om een positieve impact te hebben op de samenleving. Zo draagt dit project direct bij aan onze missie om het leven van mensen te verbeteren”, aldus Guus Pennings, Manager Brand & Sponsorships van Philips Benelux.

Dit jaar is het project uitgebreid; replica’s van de Nachtwacht zijn nu te vinden in ziekenhuizen in heel Nederland om zorgpersoneel een hart onder de riem te steken in deze zware tijden.De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. De missie van de Stichting SponsorRingen is om door middel van het jaarlijks uitreiken van prijzen voor dé beste sponsorcases het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren. 
Het is de derde keer op rij dat Philips de prijs in ontvangst mag nemen: in 2019 werd de Gouden Sponsorring toegekend aan de campagne BuurtAED.nl, een gezamenlijke campagne met de Hartstichting. Een jaar eerder viel de campagne Philips en Rijksmuseum verbeteren het leven in de MRI-scanner in de prijzen.


Als je regelmatig en graag goed nieuws leest, dan is nu een goed moment om ons te steunen. Goed Nieuws is gratis toegankelijk voor iedereen en wordt gefinancierd door lezers. Elke bijdrage, hoe groot of klein ook, geeft voeding aan onze journalistiek en verzekert de toekomst van goednieuws.be. Steun Goed Nieuws al vanaf 1 euro - het duurt maar een minuutje. Dank je.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here