bron: persbureau IPS - foto: Afbeelding van Finn Bjurvoll Hansen via Pixabay

Het Guggenheim Museum in Bilbao gebruikt voortaan een speciale coating voor zijn outdoor reclamecampagnes. Dat verandert de borden in actieve luchtreinigers.

De behandeling van de reclameborden maakt gebruik van het natuurlijke proces van fotokatalyse, een door zonlicht veroorzaakte chemische reactie die een zuiverende werking heeft die vergelijkbaar is met die van bomen.

NASA-technologie

De banners die tentoonstellingen aankondigen en aan de gevel van het museum worden bevestigd, coatings met reclame voor Guggenheim Bilbao op trams en de banners die vandaag aan lantaarnpalen langs de belangrijkste straten van Bilbao werden geïnstalleerd met reclame voor de tentoonstelling van kunstenaar Olafur Eliasson, zijn allemaal behandeld met Pureti Print. Deze technologie werd ontwikkeld in samenwerking met NASA en gecertificeerd door verschillende internationale laboratoria.

Volgens een communiqué van Guggenheim Bilbao kan de impact van de buitenreclame gelijk zijn aan het luchtzuiverende effect van meer dan 700 bomen.

“Een technologie waarmee we de lucht in onze stad kunnen helpen zuiveren, was een geweldige kans om te tonen hoe het museum zich inzet in de strijd tegen de klimaatverandering”, reageert Juan Ignacio Vidarte, directeur-generaal van het museum.


Werd je blij van dit nieuws? Jij kan ons ook blij maken door 1 euro (meer mag natuurlijk ook) per maand over te schrijven op onze Triodosrekening (Goed Nieuws vzw): BE 18 5230 8103 2865. Jouw steun helpt ons om goed nieuws te blijven verspreiden. Merci! ❤

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here