bron: Vlaamse Scholierenkoepel - foto: Afbeelding van Kelsey Vere via Pixabay

Dat blijkt uit een bevraging van de Vlaamse Scholierenkoepel (VSK). Er valt duidelijk heel wat te leren uit deze periode. De grote autonomie die leerlingen nu ervaren, is iets om te koesteren. Je kan zelf bepalen wanneer je welke taak of les doet en wanneer je pauzes neemt. “Ik kan nu mijn tijd nemen, want op school kan ik soms niet volgen” schrijft een leerling. Dit werkt in beide richtingen. We lazen ‘Ik kan die filmpjes van wiskunde op pauze zetten, zodat ik het beter versta” en ook “Als je snel weg bent met de leerstof, hoef je niet te wachten”.

Het volledige rapport vind je hier


Werd je blij van dit nieuws? Jij kan ons ook blij maken door 1 euro (meer mag natuurlijk ook) per maand over te schrijven op onze Triodosrekening (Goed Nieuws vzw): BE 18 5230 8103 2865. Jouw steun helpt ons om goed nieuws te blijven verspreiden. Merci! ❤

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here